HOMØOPATI

Homøopati er en mild og effektiv behandlingsform.

Homøopati er naturlige midler, der stammer fra plante, dyre- eller mineralriget. Homøopati er energimedicin, fordi det fremstilles ved en særlig fortyndingsproces, der hedder potensering, som bevirker at det vand der bruges i processen bliver beriget med energi fra det stof, der potenteres. Det kan f.eks. være kamille, honningbi eller quarz, for bare at nævne et stof fra hvert rige. Ofte er produkterne fortyndet så meget, at man ikke vil kunne finde noget af det oprindelige stof ved en analyse af produkterne, men kun ville kunHomøopati er det rene vandne finde bærestoffer som vand og alkohol.

Fortyndingsgraden angives som eksempelvis D6, D12 eller D30, som angiver hvor meget det oprindelige stof er fortyndet. D6 svarer til en milliontedel, D12 til en milliardtedel, og i D30 er der 30 nuller bag et-tallet i fortyndingsgraden.

Homøopati bliver ofte latterliggjort fordi det jo nærmest er det rene vand, men bare fordi et middel ikke er skadeligt, er det jo ikke ensbetydende med at det ikke virker. Tværtimod kan homøopati ofte gøre underværker, hvor konventionel medicin kommer til kort. Vi har endnu ikke fuld forståelse for hvordan og hvorfor energimedicin virker, men for mig er det vigtigste AT det virker.
I mange andre lande er homøopati en naturlig del af sundhedsvæsenet. Lande som f.eks. Frankrig, Tyskland og England har en lang tradition for at bruge homøopatiske lægemidler, og har også hospitaler, der udelukkende  anvender homøopatiske midler. Det er nok fordi det virker så godt, og samtidig ikke kan gøre skade.

Homøopati udmærker sig ved ikke at have nogen bivirkninger og ved at styrke immunforsvaret og kroppens andre selvhelbredende kræfter, f.eks. energisystemet.

Konventionelle lægemidler er allopatiske, dvs. de bygger på princippet om modsathed. Man giver patienten et stof, der modvirker symptomerne. Homøopatske midler bygger på princippet om at lige helbreder lige. Hvis man f.eks. har kvalme, vil man indenfor homøopatien give et middel der frembringer kvalme. Men fordi de homøopatiske midler er så fortyndede, virker de nærmest virker desensibiliserende i stedet for provokerende, altså homøopati påvirker kroppen til at forsvare sig selv, og derigennem styrkes de selvhelbredende kræfter.

Homøopati søger også at behandle årsagen til symptomerne, frem for udelukkende at dæmpe symptomerne. Mange symptomer som f.eks. feber, løbenæse, hævede mandler og polypper viser at immunforsvaret er aktivt. Når de behandles konventionelt med antibiotika, næsespray eller kirurgi nedsættes eller endnu værre: fjernes immunforsvaret, hvilket på længere sigt kan give alvorligere sygdomme og allergier. Ved at behandle homøopatisk, styrker man derimod kroppens modstandskraft. Homøopati betragter kroppen som en budbringer, og  oplever du symptomer, er det et signal om, at din krop har brug for støtte i et eller flere af systemer.

Homøopatisk behandling er velegnet ved både fysiske og psykiske symptomer.

Homøopati er et godt valg til dig, der ikke ønsker at bruge mere medicin end allerhøjst nødvendigt eller gerne vil nedsætte dit medicinforbrug. Måske har du en kronisk sygdom, og er bange for langtidsbivirkingerne af din medicin. Husk altid at få en snak med lægen hvis du vil nedsætte dit receptpligtige medicinforbrug.
Homøopati er også meget velegnet til børn, og er ofte et godt alternativ, hvis du ikke er vild med at give dine børn konventionel medicin og de bivirkninger de også får med.

Læs mere om homøopati på bloggen:

Spørg om homøopati – det er gratis!

Svimmelhed, virus på balancenerven eller Meniéres sygdom

Lider du af nervøsitet ved eksamen?

Soleksem

Antihistamin mod allergi giver dig et dårligt immunforsvar

9 gode grunde til at behandle allergi med homøopati

Hvorfor skriver jeg ikke bare navnet på de homøopatiske lægemidler, som jeg anbefaler?

3 almindelige søvnproblemer – hvilket problem holder dig vågen?

5 gode råd ved vinterdepression

Har du brug for vejledning i hvilke homøopatiske produkter, der kan afhjælpe dine symptomer? Så kan du få en snak med mig om homøopatiske produkter over telefon eller Skype.. Denne service koster 500 kr. for 45. minutters rådgivning. Samtidig har du mulighed for at bestille produkter, så sørger jeg for at de bliver sendt hjem til dig.

Har du brug for en længere snak og udredning af dine symptomer f.eks. i forbindelse med kroniske sygdomme, så er homøopatisk vejledning (og evt. suppleret med en irisanalyse)  en naturlig del af et Holistisk Behandlingsforløb. Et intensivt holistisk behandlingsforløb kan jeg anbefale til alle, der døjer med kroniske sygdomme.